Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk De Groene Hoven – Apeldoorn
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk De Groene Hoven
Marconistraat 41 7316 PA
Apeldoorn

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen om bij de klacht te bemiddelen. Daarbij kiest de klachtenfunctionaris geen partij, maar helpt u en de huisarts om de klacht samen op te lossen. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

U kunt de klachtenfunctionaris bereiken via het secretariaat van de huisartsenorganisatie in de regio, SecretariaatHra@hoogzorg.nl, of via telefoonnummer 085-5363109. Er zijn voor patiënten geen kosten verbonden aan het gebruik maken van de onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Als u er met uw huisarts en met de bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, en als u vindt dat de klacht niet is opgelost, dan is er sprake van een geschil.

Het geschil kan schriftelijk voorgelegd worden aan de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE). Deze doet een bindende uitspraak waar beide partijen zich aan moeten houden. De geschilleninstantie kan ook een schadevergoeding toekennen.

De onafhankelijke klachtenfunctionaris kan u helpen in contact te treden met de SKGE.